torsdag 19. april 2012

Dagens nytt

Måtte opp på tomten for å se på mulighetene for å flytte huset litt. Siden huset kommer mye høyere enn vi først hadde trodd, blir det en bratt skråning ned på den ene siden. Skråningen kommer litt for nær huset, så vi bestemte oss til slutt for å flytte de et par meter inn, og en meter bort! :) Hehe, ja. Så vet dere det liksom!
Skal legge ut nye situasjonskartet når det kommer tenkte jeg..
Ulempen med dette er at vi må sende ut nabovarsler på nytt! Man har et slingringsmonn på 0,5 m over hvor langt huset kan flyttes før det blir søknadspliktig, dumt for oss må det altså flyttes mer. Håper det ikke for noen konsekvenser for oss, da vi fremdeles håper på jul i nytt hus:))
Denne gangen sendes hvertfall ikke nabovarslene med postgang, men vi tenkte selv å ta oss av den biten ved å snakke direkte med de det gjelder. Det kan jo uansett være både greit og hyggelig å hilse på fremtidige naboer:)
Har ikke trent siden tirsdag nå, en dag etter planen. Da løp jeg 5K på 27 min, inkludert et par min med gåing. Så fornøyd med det i grunn:) I morgen skal jeg se om jeg ikke får løpt litt lengre, har foreldresamtaler i barnehagen så håper på å få skviset inn en økt i løpet av dagen:)

Nå er det hvertfall langt over soverom for denne jenta! :)

Legger ved bilde av en kry liten gutt som fikk malt seg i barnehagen i dag.
Veldig, veldig stolt :))

1 kommentar:

  1. Er nok en stor fordel å heller oppsøke naboene personlig. De er nok nysgjerrige på hvem det er som bygger også ;)

    SvarSlett